Živě z Alp – NP Mercantour

24. srpna 18:45 – Sbaleno, a zítra jedem!!! V 5h ráno pro mě přijede Franta Martinův táta (opět velké díky) jedeme pro Michala a pak na letiště. V 7:40 vzlétneme, aby jsme v 9h přistáli v Bergamu, odkud busem do Milana a poté rychlovlakem přes Turín do Cunea. A pak busem (snad) do startu celé té taškařice, do lázenského městečka Terme di Valdieri 774m.

25.srpna – To byla noc! Moc jsem nespal, důvodů bylo vícero. Stále trvající vedro, znovu nastupující nasranost z výkonů fotbalové Sparty a taky strach co vše mi chybí v batohu…

6:30 lehká snídaně na letišti.

25.srpna – 7:30 sedíme v letadle, za chvíli na čas vzletneme✈

9:00 – Přistáli jsme 👍🏻

10:00 Sedíme v busu směr Milano centrale, kde nám ujede původně plánovaný vlak. Nic se neděje za hodinu v 12:02 jede další. Vedro jak v Praze

11:45 – Milano centrale, máme koupeny lístky na vlak, už má, jako jediný, 35minut zpoždění 🤨 dokonce byl i čas na lasagne.

13:45 – Turín další vlak ujel, za 45minut další

15:30 – To zpoždění způsobilo, ze se dnes už nedostaneme na start. Bivakujeme v městečku Cuneo, a ráno v 8:20 necelou hodinu busem, a pak už jen pravá, levá. .

26.srpna – Parádní spánek, vydatná snídaně a za chvíli vyrazime na poslední bus směr Terme di Valdieri 1 395m a pak nas čeká tisíc výškových do cíle první etapy Rifugio Emilio Questa 2 378m. Trochu ranního stresu, bus měl zpoždění 10minut (jiný už nejede) a řidič se divil, ze neovladame italštinu a ani albánštinu 😁

14:00 Rifugio Questa 2 370m dnešní cíl. Spime v jurte počasí proměnlivé

Je tu strašně kolísavý signál, takže pro dnešek to zřejmě bude vše.

Ne 27.8

Dnes velký očistec, v noci prudká změna počasí, vichřice, déšť, jurta malém ulitla. Rano jsme vyrazili v dešti, který střídavě zůstával a sílil, poté i párkrát zahrmelo. Prostě vše co nechces. Total promoceny, hlavně boty, jsme po 16h dorazili na Rifugio Franco Remondino 2 430m s menší pauzou na minichate Elena 1 790m. Ted vecerime stejné jídlo jak včera. Zítra nás čeká nejvyšší bod Tour Passo del Brocan 2 892m. Uvidíme, předpověď je tragická….

Večere, stejné jako včera, asi místní specialita. Včera s polentou dnes s br. kaší 😀

Po 28.8

Pocasi značně proměnlivé, většina horalů sedí u mobilu a sleduje radar počasí, uvidíme. Dnešní etapu na 99% zkracujeme, nocleh bude už na Rifugio Genová Figaro 2 000m. Ale přechod přes Tour passo del Brocan 2 892m platí…

16:45 Už bydlime v Rifugio Genova Figari v 2 015m. Počasí o dost lepší jak včera, mlha, chvílemi déšť, nahoře chvilku sníh a vítr. A presto všechno jsme v pohodě, dá se říct i vysmátí 😀 Stoupání na Passo Brocan 2 892m, jsme si užívali, super výstup, místy i po čtyřech

Sestup dolů byl trochu opruz, kameny a násobně silnější vítr. Tady sucho opravdu nehrozí. V jednu chvíli nám cestu zastoupil vzrostlý kozoroh, nechtěl ustoupit, tak jsme ho za trest zdokumentovali zepředu i zezadu😁

Tak na lepší počasí🍻

Sušíme, sušíme, aby bylo zítra co promočit🌧🌞

Úterý 29.8

Po dvou dnech máme vše suché, otázka je na jak dlouho. Sice neprší, ale cca od 2 300m je tak trochu bílo… Máme tři varianty dalšího postupu, vše je jen o počasí, uvidíme. Dnes přesun na Rifugio Soria Ellena 1 840m, ale přes Colle delle Fenestelle 2 463m.

Rifugio Genova Figari 2 015m

17:45 máme ubytování dle plánu Rifugio Soria Ellena v 1 840m. Konečně se nám trochu hora odměnila, krásné výhledy, jasno. Vypadá to na zlom v počasí. Cestu nám opět zprijemnila místní fauna kamzíci, kozorozi a i svišti a samozřejmě i krávy a jejich zvoncovy koncert. Zítra stoupame na Colle di Finestra 2 471m, kde opustime Itálii a nakoukneme do Francie, pak klesame do 1 903m Refuge La Madone, kde je nocleh, před těžkým dnem.

Colle di Fenestrelle 2 463m

Ať to počasí vydrží 👍🏻

Streda 30.8

Buongiorno, venku modrá obloha, trochu chladno, ale brzy se zahrejeme výstupem. A konečně prekrocime hranice do Francie.

Vystup na Col de Fenestre jsme za jasné oblohy ale chladnějšího počasí zvládli v pohodě. Opět nás doprovázeli kamzíci, kozorohove a svišti. Při sestupu na francouzskou část už bylo pod mrakem, ale bez deště. Po 14hod jsme dorazili do Refuge de la Madona de fenestre, kde bivakujeme.

31.8 Polojasno, vycházíme, dnes zřejmě nejtěžší den. Těšíme se na návrat do Italie, tato zastávka byla asi zatím nejslabší, jídlo super, vše ostatní stalo za prd. Budeme dnes skoro ve 3tisich, takže asi bez signálu.

1.9

Konečně jsme na signálu! Včera náročný den. Nastoupali jsme 1288m a klesli 669m, ovšem ve značně těžkém terénu, místy s žádným značením. Počasí bylo s námi, takže jsme měli krásné výhledy. V sedle Passo di Pagari 2 798m se situace měnila každou vteřinu, slunce, mlha… V 18h jsme dorazili na Rifugio Pagari 2 650m značně umordovany. WiFi ani GSM signál nebyl. Chata, údajně nejheztsi v teto oblasti, byla super! Chatar cca věk 65let na vše sám! V teto nepřístupné lokalitě večeře o čtyřech chodech, velké porce, nikdo z nás nedojedl, a jako bonus tam sám vaří pivo Birra Pagarina!! Nejvýše položený pivovar v Evropě! Dnes ráno nás čekal sestup 1 356m! do San Giacomo, odkud jsme vzali za vděk Taxi az do Valdieri, kde již máme ubytování a probíhá konečně nějaká hygiena.

Domaci alpské pivo 😁

Dnešní sestup

Tam vzadu nahoře je sedlo Passo di Pagari 2 798m

2.9

Včera poklidné posezení u večeře a dvou pivech. Za chvíli v 10:50 nám jede bus do Cunea, pak rychlovlakem do Turína, kde trek oficiálně ukoncime 😁

Večerní Valdieri 774m

11:24

Ve vlaku z Cunea do Turina 😀

3.9

Přesun do Turína proběhl bez sebemenších problémů. Ubytování v hotelu na dohled od nádraží, takže v centru. Odpoledne jsme strávili prohlídkou města a nákupem suvenýrů. Dokonce jsme narazili i na mé oblíbené hrnecky na espresso 😁, takže vezu dva úlovky. Večer závěrečná večeře, pivo, vino a v hodně pozdním večeru samozřejmě vítězný, zasloužený doutník s pivem na naplavce u řeky Po. To byla super tečka, už dlouho jsem se tak hodně nezasmal jako těchto posledních devět dní. Ted už jen, aby letadlo EasyJet nemělo večer zpoždění.