Aktuality

2.leden – Včera návrat ze šumavské Modravy. Návrat krušný, protože oslava příchodu nového roku se víc než vydařila. Asi jeden z nejlepších Silvestrů za poslední roky. I sněhu jsme si užili docela dost.

18.prosinec – Počasí je naprostej blázen! Mít kolo, berem ho sebou na Šumavu. Ještě zítra do práce, v pátek už asi ne, v pátek večer besídka v Brandýse, v sobotu s Karlem a Jitunou procházka vánoční Prahou zakončená U Vejvodů a svátky můžou začít.

11.prosinec – Tygr ze Stromovky opět nezklamal, a kalendáře dodal v mém termínu. Takže nic nebrání tomu, abych jich pár zítra předal v Kobyle.

2.prosinec – Kalendář je v tisku, z fotek jsem byl malinko rozpačitý, ale společně s Michalem jsme vytěžili z minima maximum, takže se je na co těšit (třeba trochu jiný formát a další změny). Zřejmě budou k předání 12.12 v Kobyle. Víkend na Moravě se vydařil, hlava vyčištěná (na jak dlouho…?) No a plány na příští rok, s překvapeními, jsou již také venku.

25.listopad – Po delší době nějaké novinky. Dnes jsem udělal širší výběr fotek na kalendář. Ve středu jdu k editorovi, který fotky vyhodí a dosadí jiné 🙂 , ale to neva. Jinak v sobotu vyrážíme na Moravu do sklípku,  kam už se těšíme neb je třeba načerpat síly na ten předvánoční chaos a hlavně na finále pracovního roku. No, a 27.12 směr Šumava! Jo, a plány na další rok jsou už také z větší části hotové.

14.září – Dnes po roce návrat na Pražský hrad, kde se koná vinobraní. Opět sami, Karla nepustí nemoc a Franta tu má návštěvu. Report z Julek mám rozdělaný už asi tři neděle, chybí můza na psaní a taky je moc práce na PC. Ale na druhou stranu již máme zajištěnou jednu akci na příští rok, který se pro nás ponese v jednom zajímavém duchu…

16.srpen – Konečně jsem doplnil report z Horské výzvy. Ydykseb zmáknu snad zítra. V neděli v 5hod ráno vyrážíme směr Slovinsko do Julských Alp. Dnes jsem mluvil s Michalem, nálada a připravenost, u nás u obou, není uplně ideální, ale to nic neznamená. Mám sbaleno, zítra pro éčka pak vydatný spánek a jedéééém.

21.červenec – Nejhektičtější víkend posledních let se blíží ke konci. V pátek v 17:04 nám naše jediná dcera porodila první vnouče. Martínek (pěkné jméno, že?) váží 3.37kg a měří 50cm. Kus chlapa, a Monika je neskutečná bojovnice. A já s velkou motivací s minimálním (spíše žádným) treninkem, dal o den později RP Horskou výzvu. Minireport bude snad zítra.

13.červenec – Za týden v tento čas, budu zřejmě trpět v šumavských hvozdech na mé už sedmé RP Horské výzvě. Letos s minimálním treninkem, ale s úplně stejným odhodláním jako v letech minulých. A možná bude i o jednu motivaci více, to, ale ukáže až úterý. Trasa stejná jako loni, tak snad zase nezabloudím.

5.červenec – Včera jsme se v 21h vrátili po více jak 20ti hodinové cestě unavení, ale šťastní a nadšení z Azor domů. Reportáž bude následovat po urovnání si všech zážitků a dojmů.

24.červen – Sbaleno. Jedno z nejtěžších balení. Váhový limit 8 + 2kg na osobu spolu s velikostním limitem, způsobil trochu problém se zabalením 🙂 V cílové destinaci, naštěstí, nepanují tropy jako tady, takže oblečení trochu více než méně. Jen fototechnika váží hodně přes 3,5kg… Ale povedlo se, no to spíš řeknem až se vrátíme 🙂 Všem klidné léto a spoustu zážitků.

6.červen – A už máme vše zkompletováno! 25.června ráno busem do Vídně, večer z Vídně letadlem do Lisabonu, brzy ráno zase letadlem na ostrov São Miguel, kde hned na letišti na nás bude čekat auto. Zabukování auta bylo opět s problémy (v jednu chvíli jsme měli objednaná auta tři….) Ubytování již také vyřešeno.

1.květen – Jelen zareagoval velmi rychle, takže máme ubytování.

30.duben – Tak dlouho jsem to oddaloval, až to řachlo. Letos opět „jen“ 18km v Železné Rudě RP Horská výzva, již po sedmé… Teď jen čekám na potvrzení ubytování U Jelena. A taky se už těšíme do Čejkovic, na víno, na zábavu a legraci…

24.březen – Včera krátce před půlnocí jsme se všichni v  pořádku vrátili z Nízkých Tater. Bylo to fajn, počasí nemohlo být lepší.

16.březen – Konečně se blíží první větší akce roku. Ve středu na noc vyrážíme na sněžnice do N.Tater. Před odjezdem proběhne kratší soustředění v Kobyle. Trasy výstupů jsou připraveny. 1  2 nebo 3  a nebo to bude uplně jinak

6.únor – Nakonec změna, v Západních Čechách se mi odpovídající objekt na nápor spolku Ydykseb nalézt nepovedlo. Proto po 9 letech obšťastníme naší přítomností Jizerské hory, konkrétně Raspenavu. Myslím, že je na co se těšit.

17.leden – Michal zajednal ubytování na srpnové Julské Alpy. Basecamp bude zde. Temín v hlavní sezoně ne úplně ideální, kvůli Pavlovi T., který nakonec nedorazil ani na sraz. Ale na druhou stranu po dvou letech jedeme zase v šesti, což je potěšitelné.

21.prosinec – Kalendáře, až na jednu vyjímku a ty, které jsou až pod stromek, rozdány. Většinou chvála, a skromně si myslím, že to nebylo jen ze slušnosti. Dnes vánoční besídka, zítra, již tradiční, procházka s Karlem a Jitkou po vánočních trzích zakončená dobrým pivem a jídlem. Trochu mi děsí počasí, dnes jsem vyzvedl od Karla sněžnice na Šumavu, kde mezitím sníh slezl pod tíhou dešťových kapek a dokonce hrozí povodně…. No, příroda nám zřejmě vrací to jak s ní zacházíme….

15.prosinec – U nás už byl Ježíšek! Monika neudržela překvapení, přijedou se Štěpánem za námi na dva dny na Šumavu! Na rychlo sehnali ubytování, prima zpráva. Berouňáci už taky hlásili, že se potkáme na Modravě, no a 30.12 tradiční sraz se Štěpánkou a Jirkou v pekárně na Kvildě. No není to paráda? A další novinkou je, a to byla ta nejistota z předchozích aktualit, Monika se stane v létě maminkou! Už teď se těším až ho/ji budu zasvěcovat do krás hor a přírody….

3.prosinec – Právě jsem odeslal data kalendáře 2019 do tisku. Myslím, že se povedl, bude malinko jiný, ale oba s Michalem, jsme nadšený. A těší mi, že i letos tam má fotku Magda. Sobotní akce se vydařila. Máme se hodně co ještě učit v tom vinařském světě 🙂 , ale učni jsme snaživý. Jinak nejistota plánu akcí na příští rok se již proměnila v jistotu, takže podrobnosti 13. prosince v Kobyle…

1.prosinec – Zítra přijde můj editor a budeme připravovat kalendář k odeslání do tisku. Mimochodem, máme malé jubileum, bude to desátý. Letí to strašně moc. Jen doufám, že to nepřeženeme na dnešním královském koštu. Jinak plán akcí na příští rok má již několik jistot, ale zároveň i jednu velkou nejistotu. Ale ta se vyřeší v řádu několika dní…

20.říjen – Možná to vypadá, že se nic neděje, ale opak je pravdou. Své vědí jen zasvěcení, a to jsem jen já a Magduna, takže vlatně neví nikdo nic 🙂 Fakt, teď nic ventilovat nemůžu. Vše má svůj čas.

12.září – V pátek ráno vyrážíme směr Krkonoše. Těšíme se oba, počasí vypadá dobře. Cíl je jasný. Sněžka, a pak tour dolů po chatách s ochutnávkou místních piv až do Pece  🙂

2.září – Včera ve 2hodiny ráno jsme se předčasně vrátili z Alta via1. Důvodem skrečování byl zdravotní stav Moniky, a značně se zhoršující počasí. Byla to velká zkušenost a těžké rozhodování. Reportáž, a že je hodně o čem psát, bude následovat.

26.srpen – Sbaleno, v 17:15 nabereme kurs Benátky, kde za 90min přistaneme. Ubytování máme rezervované. Zítra ráno busem k magickému jezeru Lago di Braies  a pak už jen pravá levá. Teď jsem se díval na webkamery a asi jsem to neměl dělat, přes noc napadl sníh zhruba všude od 1700m…. Dle předpovědí to byl jen takový malý zimní úlet. Tak uvidíme, pro zájemce ZDE  bude probíhat, dle možností, nějaký report. Hory volají a já musím jít…

23.srpen – V pondělí proběhla schůzka v hospodě Na Radnici s Kondorama  ohledně našeho pomníku kdesi v Julských Alpách. Pozitivní je, že jsme se všichni sešli, až na Michala (byl omluven), a že jsme se shodli na výjezdu někdy v týdnu okolo 19.srpna. Takže první příspěvek do kalendáře 2019. Každopádně bylo moc fajn se po delší době sejít v plném počtu. Na to, že v neděli letíme za horou, je nějaký moc velký klid. Já nemám ani pořádně připravený itinerář, tak trochu úmysl, budeme imrovizovat za pochodu 🙂

13.srpen – V sobotu návrat z rozpálených Beskyd do ještě více rozpálené Prahy. Reportáže a fotky z Horské výzvy a Ydyksebu budou v dnech následujících. Myšlenky, a nejen ty, už směřují na jihozápad, do Dolomit. Ve čtvrtek jsem nás odbavil na oba lety a včera jsme zakoupili jízdenky z Benátek do hooooor…..Se to blíží!

17.červenec – Včera dorazily cílová trika Alta via1, letos v oranžové barvě, vybírala Monika.

8.červenec – Díky Michalově buldočí snaze jedeme v září do Krkonoš! Reklamoval neuskutečněný let balonem a za vrácené peníze frčíme do Špindlu. Bohužel v temínu vinobraní na Pražském hradě, ale nevadí, tak si dá Miloš decánka bez nás, a to jsem si pořídíl nový červený trenky 🙂

4.červenec Dnes těsně před 4h ranní jsme opálení a spokojení dorazili domů z Kapverd. Reportáž bude následovat v příštích dnech, po nezbytné aklimatizaci.

21.červen – Před pár hodinama začalo astronomické léto. A to znamená, že se to začíná pěkně rozjíždět. Přesně za měsíc, doufám, budu v tuto dobu sedět a kouřit vítězný doutník v Železné Rudě po absolvování horské výzvy, mimochodem, už po šesté… Ale ještě před tím proběhne soustředění na Kapverdských ostrovech, kam odlétáme zítra ve 12:10 a po 6,5h letu přistaneme na Salu. Přejeme všem příjemné léto a spoustu zážitků.

28.květen – Zatímco si Monika užívá krás Mallorky, já provedl registraci a rezervaci ubytování na šumavskou horskou výzvu. Asi jsem vyměkl, ale letos dám jen trasu short 18km a ještě navíc sám. A basecamp máme opět v Hotelu Ostrý, neboť U Jelena probíhá rekonstrukce.

15.květen – Po neuvěřitelných peripetiích se mi podařilo zjistit kdo, kdy a jak provozuje přelety mezi Kapverskými ostrovy! A proto jsem už i zajistil ubytování na jednu noc přímo pod sopkou Pico do Fogo (2829m) na ostrově Fogo, což je nejvyšší vrchol souostroví. Takže bude i výstup na vulkán 🙂

10.květen – K reportáži Haute Route z loňského roku jsem přidal video, no spíš prezentaci fotek na youtube.

17.duben – V neděli se mi konečně podařilo zjistit spojení z Benátek do hor, a tím pádem jsem zajistil ubytování na první noc v Benátkách. Tam se opravdu nestihnem ani rozkoukat, letadlo přistane okolo 19h a ráno v 7:35 už pelášíme busem do Tyrol!

6.duben – Po X letech jsme trávili Velikonoce doma, v Praze, neboť mě zkroutila viroza, doplněná horečkama. Na druhou stranu, ten intensivní odpočinek, který nastal, přišel velmi vhod.

20.březen 13:30 – …a stalo se, právě dorazila SMS, kvuli nevhodnému větru let zrušen. A tím končí má anabaze u této společnosti.

20.březen 12:55 – Snad to nezakřiknu, ale cca za tři hodiny budu lítat nad Karlštejnem v baloně 🙂 a snad to nebude pět neděl jak v románu J.Verna, protože to bych pak nestihl  velikonoční výjezd do Novohradských hor, kam už se těšíme.

2.březen – Dnes jsem se měl vznášet nad Karlštejnem v balonu. Po třetí zrušeno, tentokrát kvuli nízké oblačnosti…. Dávám jim poslední šanci, 20.3 v 16h. Nasranej jsem řádně.

22.únor – V 15h dorazí Pavel, vyzvedne mě a Karla, jedeme na Barrandov pro Andy a vzhůru do hor! Počasí vypadá, že bude tůze zimní, a to je dobře. Když to půjde, bude info zde

12.únor – Tento čtvrtek se doufám konečně dohodneme na podrobnostech sněžnicového výjezdu na Šumavu. Pro mě to bude zřejmě zátěžová zkouška pravého kolena, neboť s ortézou už skoro i spím. Bolí už asi 14dní, ale nevzdám se a jdu do boje. Díky tomu letos neuběhnut ani jeden km, tak uvidíme co to dovolí. Ale jinak se vesele plánují vysokohorské výjezdy  🙂

11.únor – Když Pán Bůh dá, tak se 2.března po půl čtvrté odpolední budu vznášet nad Karlštejnem v baloně 🙂 Snad to do třetice klapne.

28.leden – Před pár minutami jsem nám zaplatil letenky do Benátek na trek Alta via 1! Jen jsem, kvuli výhodnější ceně letenek, malinko upravil termín. Letíme 26.8 do Benátek a vracíme se 5.9 opět z Benátek. Cena? Zpáteční – 1864,-Kč/osoba včetně odbaveného zavazadla, opět s loni kritizovaným EasyJetem 🙂 asi jsem masochista, no nekupto.

16.leden – Z kalendáře zmizelo Mongolsko z důvodu velké pokuty pro cestovní agenturu, které patří rybářský kemp, který jsme měli rekonstruovat… Na jednu stranu dobře, mohu se věnovat zářijové akci Alta via 1

10.leden – Andy zajistila basecamp na sněžnicovou akci v šumavských Prášilech v termínu 22.2 – 25.2. Snad jen si přát, aby bylo to co ukazuje kalendář, zima a sníh…

27.prosinec – Salát s kaprem sněden, dárky rozbaleny a rok 2017 finišuje do cílové rovinky a my za chvíli vyrážíme na Šumavu. Sněhu dostatek, ale předpověď ne moc optimistická.

22.prosinec – Kalendáře rozdány, vesměs pozitivní reakce, což nás samozřejmě těší. Všechny vánoční večírky a besídky za námi, snad jen s jednou dnešní malou vyjímkou 🙂 Přejeme všem klidné prožití vánočních svátků, minimální nárust váhy a kopec štěstí, zdraví a spokojenosti do dalšího roku. PF2018

13.prosinec – Včera jsem přivezl kalendáře a výsledek je super. Po loňském slabším ročníku to, myslím, opět nabralo ty správné grády. Nerad bych to zakřikl, ale letos to i snad vypadá, že se po pár sezonách mezi svátky svezeme na běžkách a vyprášíme sněžnice!

30.listopad – Dnes mi Michal pomohl (no spíš zpracoval) nový kalendář, a je myslím na co se těšit. Možná ještě dnes, nejpozději zítra pošlu do tisku.

29.listopad – První vlaštovka na příští rok. Byla v plánu Asie, sice trochu někde jinde a hlavně výš, ale tohle se asi vážně neodmítá, a Manaslu tam bude stát i napřesrok. Květen příštího roku strávím na 99,9% pracovně s dlouholetým pracovním kolegou Pepou v Mongolsku. No, taky tak trochu výzva… Podrobnosti, kde konkrétně, budou následovat. A mám slíbené i hory ????

16.listopad – I když se o mě pokouší jakási viroza, tak se na hory těším. Podle webkamer se zřejmě potkáme i se sněhem. Budu ale radši, když bude sníh až po Vánocích na Šumavě.

6.listopad – Tak let balonem opět zrušen kvůli počasí… Další termín jsem zatím nevybral, trochu nestíhám.

24.říjen – Vypadá to, že jsme se uložili na zimní spánek, není to tak. Plány na příští rok jsou v plném proudu. Jen mi připadá, že nebude čas chodit do práce  🙂

27.září – Včera v 6:05  mi z důvodu nevyhovujícího počasí zrušili let balonem nad Karlštejnem. Náhradní termín je 6.listopadu ve 14hodin tamtéž. Mám sbaleno, v 20.30 sraz v Bredovským a ve 23h směr Slovensko, Žilina. Mám nejlehčí a nejmenší batoh co jsem kdy někam vyrazil. Hory volají a já musím jít… Online report bude opět zde

24.září – Konečně hotova reportáž z HR. Možná moc dlouhé, ale těch zážitků a příběhů bylo tolik, že to stručněji popsat nešlo 🙂 V úterý se snad, podle počasí, proletím v balonu nad Karlštejnem a ve středu další trip, slovenská Malá Fatra.

11.září – Včera těsně před půlnocí jsme unavený, ale zdravý dorazili domů. Obsáhlý report bude následovat v nejbližších dnech. Už mi zase mele pracovní proces…. Díky Moniky facebooku jsme byli poměrně dost sledování, a vida, právě jsme dostali nabídku na besedu, včetně videí a fotek, na policejním dětském táboře. Bohužel v termínu přechodu Malé Fatry.

30.srpen – Eura a franky zakoupeny, letenky vytištěny, sbaleno, zavazadla odbavena. A zítra v 10:40 směr Ženeva. Oba cítíme trochu nervozitu, Monika, že uplně neví do čeho se to pustila, a já jestli to zvládne. Jasně, že zvládne! Hory volají, a já musím jít… Držte nám palce. Pokus o jakýsi report bude dle možností probíhat zde

28.srpen – Lístky na Fatru už máme. Na rozdíl od lístků z Zermattu do Milána. Kluci švýcarský to mají tak ošéfované, že lístky online NELZE zakoupit, respektive jde, ale nelze si je vytisknout… Pouze poštou nebo osobně na nádraží. No a co, tak bude bojovka poslední den v Zermattu 🙂 za ty prachy co si za to účtujou…

25.srpen – Zítra zakoupím jízdenky na Slovensko, na Fatru. A před pár minutami jsem si zarezervoval let balonem (dárek od kamarádů horalů k 50tinám) nad Karlštejnem na úterý 26.9 od 7:30 (trochu jsem to prokaučoval, víkendy jsou beznadějně vyprodány…) 🙁

23.srpen – Včera jsme Na Radnici spontánně vymysleli podzimní oddechovku na Kondorům blízkém Slovensku. Přejdeme Malou Fatru od chaty k chatě od 27.9 – 1.10. A já jsem právě teď pro jistotu zajednal a zaplatil první a poslední nocleh na Haute Route. První nocleh v Argentiere v mě již známé chatě z 18.století (tam jsme končili TdMB 2009) a poslední nocleh v Zermattu

20.srpen – Zatímco probíhala rekreace v Krkonoších, dorazily trika na HR 2017. A Michal s Lenkou už řádí na divokém západě. A Karel s Daliborem se dnes vrací z Chočských vrchů.

11.srpna – Vypadá to, že se nic neděje, ale opak je pravdou. Právě jsem nám objednal cílová trika HAUTE ROUTE 2017, letos frčí zelená…

30.červenec – Dělají nám to kluci švýcarský jednodušší klik

26.červenec – Trochu jsem si hrál, asi proto, že už se nemůžeme dočkat:

24.červenec – Horská výzva za námi. Reportáž bude následovat.

16.červenec – Tak už tuto sobotu mě čeká toto.

15.červenec – Čekání, (nebo spíš lenost) se zase jednou vyplatilo. Právě jsme si koupili zpáteční letenky z Milana do Prahy. S EasyJet včetně odbaveného zavazadla za 1 177,-Kč! A to se vyplatí :))

9.červenec – Včera po 5h ráno jsme se vrátili z Kapverd. Od začátku až do konce bezchybná dovolená, plná relaxu, poznávání jiných kultur a v neposlední řadě vynikajícího jídla a pití, i trochu toho adrenalinu bylo. Reportáž zpracuji až si trochu zvyknu na ten „normální“ život.

25.červenDnes zakoupeny letenky na 31.8 směr Ženeva! Zítra až zabalíme na Kapverdy, tak koupím zpáteční z Milana, dokud je příznivá cena.

7.červen – Hotovo! Rozhodnuto! Po neuvěřitelných zvratech a vlastně i zmarech, konečně nějaký výsledek. Každá velká alpská akce se rodila v hrozných křečích, ale pak to za to stálo. Jestli to bude platit i nadále, tak toto bude nejlepší akce. Co se týká lokality, tak jednoznačně. 31.srpna odlétám s Monikou do Ženevy odsud vlakem do Chamonix a pak 10denní pouť do švýcarského Zermattu, neboli Haute Route v plné parádě. Z Zermattu vlakem do Milana a aeroplanem do Prahy. Těším se strašně moc, bude to zase něco uplně jiného.

21.květen – Není na co ani koho čekat. Itinerář cesty Haute Route je připraven, letenky skoro zabukovaný, takže teď už jen, aby se vyjádřil parťák…Čím víc to studuju, tím víc tam chci 🙂

1.květen – Tak to vypadá, že Rosťa definitivně ze zářijové akce odstoupí. Což je škoda, protože zůstáváme jen dva a to není úplně ideální… Zítra asi padne rozhodnutí, jsem připraven jet ve dvou a když nebude jiná možnost jedu sám. Další rok bez Alp nepřežiju….

30.duben – Změna základního tábora na HV 2017 v Ž.Rudě, pension Bultas mění provozovatele (bohužel) a nový provozovatel rezervace neuznal… Basecamp bude v osvědčeném hotelu Ostrý, tamtéž.

30.duben – Zřejmě bude změna lokality zářijové alpské akce. Vstoupil nám do toho jeden (ne)očekávaný faktor-žena jednoho z nás. Varianta B (moje) přechod Dolomit, varianta C (Michalova) královský alpský přechod  Haute Route Chamonix – Zermatt . Mě pořád nejvíc láká Monte Rosa, ale projít Alpy z Chamonix do Zermattu? Jo, to beru! Další GR do kroniky výkonů.

19.březen – potvrzena rezervace ubytování na HV 2017 v oblíbeném penzionu Bultas. Teď už jen odběhat ty stovky kilometrů, abych tam nebyl do počtu….

5.březen – proběhla registrace a zárověň platba na Šumavskou Horskou výzvu. Teamy RAIDO a MÁMA S DCEROU se těší na Vaší přízeň.