Šumava Srní 28.9 – 2.10

Prodloužený víkend a předpověď počasí nás vyslala na naší oblíbenou Šumavu. Tentokrát do obce Srní. Ubytování jsme si zajednali v pensionu Staré Srní

Po příjezdu a ubytování se jsme vyrazili pěšky na místní atrakci, výběh s vlky nacházející se blízko nového infocentra na kraji Srní. Výběh je koncipován podobně jako obora pro jeleny na Kvildě. Máte-li štěstí, vidíte zvířata opravdu z blízka. My to štěstí docela měli.

Problém obce je, že se tam v podstatě není kde večer najíst. Většina ubytovacích objektů nevaří a hotel ŠUMAVA, dominanta obce, večeře podává ve stylu zaplat´ 400,-Kč a sněz co sníš, což jsme uplně nechtěli. Takže jsme vyrazili autem směr Modrava pivovar Lyer, kde jsme opět byli nesmírně potěšeni jak kuchařským uměním tak i přívětivou cenou.

Další den jsme hned po snídani za krásného počasí vyrazili pěšky na Turnerovu chatu v Povydří a přes Čeňkovu pilu zpět do Srní. Celkem asi 15km. Nikam jsme nespěchali, vychutnávali jsme si krásný a zřejmě poslední pěkný víkend.

V pátek jsme vyrazily autem směr Prášily a pak pěšky k nedalekému Prášilskému jezeru. Opět nás provázelo celým dnem nádherné slunečné počasí. Mě trošku trápily nové trekové boty LA Sportiva, které jsem zakoupil pár dní před tímto výjezdem. Musel jsem nosit sebou náhradní boty, jinak to nešlo. U samotného jezera jsme strávili více jak hodinu, vlasně až do příchodu rodinek s malými, ukřičenými dětmi… Oběd proběhl v pensionu U Michala v Prášilech, opět maximální spokojenost. Večeři jsme tentokrát měli zajednanou u nás v pensionu.

V sobotu jsme autem dorazili do Kašperských hor a odsud směr Amálino údolí. Příjemná klidná procházka opět za nádhedného počasí. Po návratu do Kašperek proběhl oběd v Kašperskohorském pivovaru, kde jsme poprvé ochutnali místní pivo a byli jsme mile překvapeni. Radost z dobrého moku mi jen kazila nutnost řídit auto zpět…. Po příjezdu k pensionu, asi pod dojmem dobrého pití jsme se vydali do nedalekého minipivovaru Zlatý srnec a opět mile potěšeni kvalitou piva.

V neděli ráno po snidani za mírného deště jsme sevydali směr Praha.